Ile kosztuje audyt strony?

 w Outsourcing

Analiza strony pod kątem wytycznych wyszukiwarek internetowych to bardzo ważny element kampanii marketingowych. Rzetelnie przeprowadzone działania pomagają w zwiększeniu widoczności witryny w sieci, a to bezpośrednio przekłada się na wzrost popularności marki. Warto więc zainwestować w taką usługę. Jaki jest koszt audytu SEO?

Co można uzyskać, zlecając audyt SEO?

Analiza strony pozwala na zwiększenie pozycji witryny w wynikach organicznych (naturalnych). W trakcie audytu SEO ocenia się następujące obszary:

  • indeksację podstron w wyszukiwarce,
  • dostępność plików robots.txt,
  • błędy związane ze złymi przekierowaniami stron,
  • strukturę witryny,
  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
  • dostosowanie serwisu do urządzeń mobilnych,
  • dopasowanie słów kluczowych,
  • treści na stronie.

Po sprawdzeniu tych wszystkich elementów tworzy się dokument, w którym specjalista SEO spisuje zalecenia związane z optymalizacją witryny. Czasem niewielkie zmiany przekładają się na spektakularne efekty, a w dłuższej perspektywie czasu wpływają na rozwój biznesu.

Od czego zależą koszty analizy strony pod SEO?

Koszty za usługę wahają się od tysiąca do kilkudziesięciu tysięcy złotych (w przypadku mocno rozbudowanych serwisów). Na wycenę audytu SEO wpływa wiele czynników. Do najważniejszych zaliczają się:

  • ilość podstron,
  • cel biznesowy,
  • konkurencyjność fraz,
  • historia domeny.

Samodzielny audyt strony – za i przeciw

W internecie pojawia się coraz więcej możliwości związanych z samodzielnym przeprowadzeniem analizy witryny. Do dyspozycji użytkowników są dedykowane programy i narzędzia. Charakteryzują się one szybkością działania i prostą obsługą. Choć korzystanie z nich nie wiąże się z wysokimi opłatami, nie warto decydować się na takie rozwiązania. Uzyskane wyniki nie zastąpią gruntownej analizy przeprowadzonej przez specjalistów SEO. Audyt wymaga ogromnego zaangażowania, umiejętności zestawienia danych i wyciągania konstruktywnych wniosków. Trzeba także dysponować fachową wiedzą oraz doświadczeniem w optymalizacji stron z różnych branż.

Reasumując, wycena audytu SEO, to sprawa indywidualna zależna przede wszystkim od charakteru serwisu oraz ilości stron. Warto skorzystać z usług profesjonalistów z wieloletnim doświadczeniem, aby szybko osiągnąć oczekiwane rezultaty. Choć usługa wiąże się z dodatkowymi kosztami, inwestycja zwraca się z nawiązką – zwiększa się widoczność witryny w internecie, wzrasta współczynnik konwersji, a także przepływ użytkowników.

Ostatnie posty
SEO strony internetowe