Jakie efekty można uzyskać po przeprowadzeniu audytu strony?

 w Proces

Pozytywnych skutków przeprowadzenia audytu witryny i przede wszystkim wdrożenia zaleceń optymalizacyjnych powstałych podczas analizy jest wiele. Poniżej przedstawimy najważniejsze z nich.

Poznanie zalet i wad strony

Przede wszystkim kompleksowe przeprowadzanie audytu strony przynosi wiedzę o mocnych i słabych stronach serwisu. Dzięki niemu wiadomo, które elementy są błędne, negatywnie oddziałują na pozycję witryny w wyszukiwarce, czy są niefunkcjonalne z punktu widzenia użytkowników. Szczegółowy audyt z wykorzystaniem narzędzi analitycznych, takich jak np. Google Analytics pozwala na dokładne poznanie grupy użytkowników, którzy wchodzą na stronę, ich sposobu poruszania się w witrynie i realizacji konkretnych celów (określenie współczynników konwersji), np. dokonania zakupów, wypełnienia formularzy, ściągnięcia plików itp. Posiadanie tak kompleksowej wiedzy daje podstawy do wyciągnięcia wniosków na temat tego, co na stronie należy poprawić i jakie zmiany wprowadzić, by funkcjonowała  i konwertowała lepiej.

Poprawnie przeprowadzona analiza strony powinna zakończyć się powstaniem szczegółowego raportu przedstawiającego zalecenia optymalizacyjne do wdrożenia. Dopiero po wprowadzeniu owych zaleceń można tak naprawdę mówić o pozytywnych efektach audytu.

Lepsze pozycje w wyszukiwarkach

Optymalizacja serwisu, będąca skutkiem audytu, dość szybko przynosi profity w postaci wyższych pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Uzupełnienie meta tagów, dodanie wartościowego contentu obfitującego w słowa kluczowe (również frazy z długiego ogona), na które witryna będzie pozycjonowana, czy też szybsze ładowanie się serwisu mają realny wpływ na uzyskiwane pozycje w wyszukiwarkach.

Większy ruch w serwisie

Lepsza widoczność w Google’u w naturalny sposób przynosi efekty w postaci większego ruchu organicznego. Strona wyświetla się wyżej i częściej, więc użytkownicy mają więcej szans na jej znalezienie, kliknięcie w link i przejście do witryny.

Poprawienie jakości strony

Dzięki dostosowaniu serwisu do wytycznych wyszukiwarki następuje ogólna poprawa oceny jakości strony. Wpływa to nie tylko na miejsce w wynikach organicznych, ale również na inne formy reklamy w Google, np. kampanie AdWords. Jednym z czynników warunkujących pozycję reklamy w płatnych wynikach jest bowiem jakość strony docelowej. Jeśli roboty Google’a stwierdzą, że strona jest wartościowa dla userów i znajdują oni na niej to, czego oczekują, to witryna będzie automatycznie bardziej promowana przez giganta z Mountain View.

Optymalizacja współczynnika konwersji

Zapewne najistotniejszym (przynajmniej z punktu biznesowego) efektem audytu i wdrożeń jego wytycznych, jest poprawa współczynników konwersji, czyli osiągnięcie wzrostu realizacji pożądanych przez właściciela strony celów. Zazwyczaj będzie to więc zwiększenie liczby transakcji, a w związku z tym przychodów w sklepie, ale również więcej rejestracji nowych kont, zapisów do newslettera, wysłanych formularzy, ściągniętych aplikacji itp.

Audyt strony przynajmniej raz w roku

Warto pamiętać, że audyt strony www powinno się przeprowadzać regularnie, przynajmniej raz w roku. Pozwoli to na dostosowanie witryny do nowych, zmieniających się szybko wytycznych w zakresie pozycjonowania oraz zapewnienie dzięki temu stabilnych pozycji.

Ostatnie posty
audyt strony pod kątem treści