Czy warto korzystać z darmowych stron do audytu SEO?

 w Narzędzia

Dobrze przeprowadzony audyt SEO stanowi niezmiernie istotny element wpływający na widoczność firmy w wyszukiwarce internetowej. Usługę warto zlecić specjalistom, którzy na podstawie kompleksowej analizy danych wskażą elementy wymagające poprawy. Można także skorzystać z darmowych rozwiązań. Czy jednak będą one skuteczne?

Na czym polega audyt SEO?

Audyt serwisu internetowego to dokładna analiza witryny pod kątem wytycznych Google dla webmasterów. Celem działań jest zwiększenie pozycji domeny w wyszukiwarce. Uzyskane wnioski i zalecenia pomagają w optymalizacji współczynnika konwersji, generują ruch oraz ułatwiają dopasowanie poszczególnych elementów do oczekiwań użytkowników. W trakcie audytu SEO badane są obszary, takie jak:

– content na stronie,

– frazy kluczowe,

– kod źródłowy,

– struktura witryny,

– widoczność dla robotów Google,

– linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne.

Czy można wykonać audyt SEO bez pomocy agencji marketingowej?

W internecie znajduje się wiele stron umożliwiających samodzielną analizę witryny. Wyróżniają się one intuicyjną obsługą, szybkością działania. Można także wypróbować ogólnodostępne narzędzia do audytu. Do najpopularniejszych należą:

Google Search Console – to kopalnia wiedzy na temat witryny internetowej. Za pomocą aplikacji sprawdza się m.in. zaindeksowane podstrony, generuje plik robots.txt, analizuje profil linków, monitoruje widoczność domeny pod kątem wybranych słów kluczowych.

Screaming Frog – narzędzie dostarcza kompleksowych informacji na temat strony. Pozwala m.in. na analizę danych strukturalnych, tworzenie map XML, znalezienie zduplikowanych treści oraz adresów URL zablokowanych przez pliki robots.txt

Google Analytics – platforma umożliwia śledzenie ilości sesji, przepływu użytkowników. System stanowi również doskonałe źródło informacji na temat najlepiej konwertujących kanałów.

PageSpeed Insight – narzędzie pozwala na sprawdzenie szybkości ładowania strony. Analiza danych zakończona jest obszernym raportem uwzględniającym elementy wymagające poprawy.

 Structured Data Testing Tool – system weryfikuje poprawność danych strukturalnych znajdujących się w obrębie strony internetowej.

Copyscape – ułatwia sprawdzenie treści na stronie pod kątem unikalności. Użytkownik otrzymuje raport, w którym wykazane są witryny zawierające zduplikowany content.

Czy samodzielne działania są w stanie zastąpić pracę specjalisty SEO?

Ocena strony wymaga kompleksowego spojrzenia. Poszczególne elementy są ze sobą związane. Nie da się analizować słów kluczowych w oderwaniu od struktury podstron, kodu źródłowego lub linkowania wewnętrznego. W praktyce wykonanie rzetelnego audytu to żmudne i czasochłonnego zajęcie. Niezbędna jest także rozległa wiedza merytoryczna, doświadczenie, znajomość zagadnień dotyczących wytycznych dla webmasterów.  Choć można korzystać z darmowych narzędzi, nie pozwalają jednak one na otrzymanie pełnego obrazu. Jeśli zależy Ci na prowadzeniu profesjonalnej kampanii SEO, skorzystaj z pomocy specjalistów. Otrzymane zalecenia pomogą Ci w zwiększeniu widoczności strony w internecie, a tym samym zapewnią szybki rozwój firmy.

Ostatnie posty
elementy SEO