Audyt treści w audycie SEO strony

 w Proces

Audyt treści polega na sprawdzeniu serwisu pod kątem zamieszczonego na nim contentu. Szczegółowa analiza dotyczy nie tylko zawartości tekstowej, ale również graficzno-filmowej. W poniższym artykule przedstawiamy więcej informacji na ten temat.

Cele audytu treści

Analiza SEO strony w zakresie treści przeprowadzana jest celem identyfikacji podstron, które wymagają wprowadzenia zmian (np. usunięcia duplikatów, rozszerzenia tekstu itp.) i optymalizacji skutkujących polepszeniem widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google oraz zwiększeniem współczynników konwersji.

Audyt contentu – na co zwrócić uwagę?

Analizując treść w serwisie, należy sprawdzić, czy jest ona unikalna (w przypadku wystąpienia duplikatów, tekst trzeba poprawić), zoptymalizowana pod wyszukiwarki oraz wyczerpująca – powinno się sprawdzić wartość współczynnika ilości treści względem kodu strony i ewentualnie, jeśli treści jest za mało, uzupełnić ją. Tworząc teksty w serwisie, należy pamiętać przede wszystkim o grupie docelowej, do której zostaną one skierowane. Warto pamiętać, że im bardziej szczegółowy i dopracowany profil klienta, tym lepiej będzie można dopasować do niego content, który będzie konwertować.

Bardzo istotna jest również kwestia występowania na stronie słów kluczowych. Przeglądając treści w witrynie, należy sprawdzić, czy pozycjonowane frazy zostały w tekście zamieszczone, a jeśli nie, trzeba go koniecznie przeredagować, dodając wybrane słowa – nie tylko frazy najbardziej ogólne, ale również z tzw. długiego ogona (long tail), zapewniające wyświetlanie się strony userowi w przypadku różnych wariantów jego zapytań. Wykonując audyt, warto też ocenić nasycenie frazami treści. Teksty, w których powtarzających się słów kluczowych (zwłaszcza w formie podstawowej, bez odmian) jest bardzo dużo, nie są przyjazne dla użytkownika.

Grafika i video

Wartościowy content w serwisie to nie tylko tekst, ale również warstwa wizualna. Wykonując analizę SEO strony, należy zwrócić uwagę na obrazy i zdjęcia. Powinny one mieć uzupełniony atrybut alt i wielkość, która nie będzie obciążała serwera, pozwalając na szybkie ładowanie się witryny. Powinno się również mieć na uwadze, że prawidłowo zoptymalizowana i opisana grafika może pomóc w skierowaniu wartościowego ruchu na stronę, dzięki wyszukiwarce grafiki.

Podobnie wygląda kwestia zamieszczonych w witrynie filmów video. Dobrze, by były one responsywne i tak skompresowane, by nie działały negatywnie na PageSpeed i szybkość ładowania się serwisu.

 

Ostatnie posty
elementy pozycjonowaniakorzyści z audytu strony