Co to jest audyt SEO?

 w Ogólne

Trudno dziś wyobrazić sobie prężnie działającą firmę bez strony internetowej. Jednak samo jej posiadanie nie zapewni nam sukcesu. Trzeba jeszcze zadbać o to, by dotarła do niej i chciała zostać na dłużej jak największa liczba internautów. I właśnie w tym pomogą nam specjaliści SEO, przeprowadzając dogłębny przegląd naszej witryny.

Analiza jakości strony

Aby dowiedzieć się, co to jest audyt SEO, warto wyjaśnić samo pojęcie SEO (Search Engine Optimization). Są to wszelkie działania podejmowane, aby dany serwis osiągał jak najwyższe miejsca w naturalnych wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe. Jeżeli zlecimy specjalistom wykonanie audytu naszego portalu, w odpowiedzi dostaniemy szczegółowy raport z uwagami i poradami, jak zoptymalizować jego formę i treść. Są to zalecenia dla wszystkich osób tworzących witrynę (programistów, koderów, grafików itd.), mające na celu poprawienie jej pozycji w SERP (strona z rezultatami wyszukiwania) i dopasowanie do wymogów wyszukiwarek. Audytorzy sprawdzą między innymi:

  • rozmieszczenie tagów i fraz,
  • tytuły i opisy,
  • grafikę,
  • poprawność linków,
  • nawigację wewnętrzną i zewnętrzną,
  • strukturę i treść.

Dzięki temu strona będzie łatwiejsza w dostępie dla internauty, ale też bardziej widoczna dla robotów indeksujących. Specjaliści od SEO mogą też przyjrzeć się działaniom konkurencji oraz na tej podstawie sporządzić strategię rozwoju naszego serwisu i racjonalizacji kosztów. Czasem pozwoli to nawet uniknąć kar, które wyszukiwarka narzuca na webmastera, jeśli ten nie dopasowuje się do jej standardów. Przykładem takiej kary może być tak zwany ban, czyli całkowite wykluczenie witryny z wyników wyszukiwania.

Dlaczego i kiedy warto zlecić audyt SEO?

Według statystyk znakomita większość zysków stron pochodzi z wejść poprzez wyszukiwarkę. Niekiedy jednak błędy sprawiają, że witryna może być niewidoczna w wynikach wyszukiwania. Czasami zdarza się, że poruszanie się po niej sprawia użytkownikom trudność i rezygnują, chcąc znaleźć bardziej przystępny portal. Stworzenie witryny zgodnie ze wskazówkami SEO to najważniejszy krok podczas prowadzenia skutecznej kampanii marketingu internetowego. Aktualne standardy wyszukiwarek to kwestia bardzo dynamiczna. Dla przykładu sam Google zmienia swoje algorytmy kilkaset razy w ciągu roku. Aby nie zagubić się w tym świecie, warto zlecić analizę profesjonalistom, którzy znają najnowsze normy i trendy. Ważne, by byli oni doświadczeni oraz posiadali odpowiednie certyfikaty, a także referencje od innych firm.

Najlepszym momentem na audyt strony jest sam początek jej tworzenia. Po co tracić czas na tworzenie nieprzynoszącej wymiernych korzyści witryny? Najlepiej zlecić jej analizę specjalistom, jeszcze zanim udostępnimy ją internautom. Wykrycie błędów na samym początku z pewnością pozytywnie wpłynie na zysk płynący z portalu.

Kolejnym ważnym momentem przekonującym do skorzystania z audytu SEO staje się spadek zainteresowania witryną oraz zmniejszenie się konwersji. Audytorzy sprawdzą, jakie są przyczyny zmniejszenia ilości wejść na stronę i pomogą dopasować ją do zmieniających się standardów. Koniecznie zlećmy też analizę, jeżeli przejmujemy portal od kogoś innego lub chcemy stworzyć jego nową wersję.

Content na najwyższym poziomie

Audyt SEO to zgromadzenie i analiza wszystkich obowiązujących standardów wyszukiwarek, a także dopasowanie do nich danej witryny internetowej. Jeśli więc chcemy sprawdzić, jaką kondycję ma nasz serwis, wykryć błędy oraz przez to polepszyć wyniki finansowe, oddajmy go w ręce profesjonalistów, którzy pomogą nam osiągnąć wymarzone cele.

Ostatnie posty
narzędzia służące do audytu SEO